Visita a l'aeroport de Barcelona

 

Un cop vam acabar amb els nostres examens parcials, vam preparar una excursió molt interesant a l’aeroport de Barcelona “El Prat” (IATA: BCN), el segon aeroport més important de l’Estat Espanyol, només darrere de Madrid “Barajas”, amb més de 30 milions de passatgers (el 9é amb més afluència a Europa). Vam demanar que ens fessin un tour dissenyat específicament per nosaltres, que posés l’accent en aquells aspectes més tècnics de l’aeroport, cosa que no gaire habitual, i la veritat es que va superar les nostres expectatives.

Tot va començar a la Terminal 1 amb una visita al CGA (Centre de Gestió Aeroportuaria), una sala impressionant on es controla tot el que passa a l’aeroport, des del manteniment fins a la seguretat d’aquest, tot a partir de 4 estacions: el Control de Sistemes de l’Aeroport, el Centre de Manteniment, el Centre de Coordinació d’Operacions i Serveis de l’Aeroport.

Tot seguit ens vam dirigir al SATE (Sistema Automàtic de Tractament d’Equipatges), l’òrgan responsable de lliurar l’equipatge al passatger en el menor temps possible. Va ser una sorpresa descobrir la rapida amb que es transporta l’equipatge des de les taules de facturació fins a l’avió, ja que segons ens van dir el temps mitjà era només 5 minuts. Els treballadors estaven molt orgullosos del seu sistema, un dels millors del continent, amb només 4,5 incidències per cada 1000 maletes, una mitjana molt inferior a la d’altres aeroports més famosos.

Finalment, l’última parada del tour ens va portar a l’hangar de manteniment d’Iberia, unes instal·lacions impressionants amb espai suficient per realitzar reparacions i manteniment de tipus C d’alguns dels avions més grans del mercat, com per exemple, de l’Airbus 380. Allí vam tenir el plaer de rebre les explicacions del funcionament del taller d’un dels enginyers més veterans de la companyia.

Vam tenir molta sort ja que vam poder aprendre algunes lliçons de primera mà, amb les reparacions que es duien a terme en aquells moments: motors oberts a la vista de tothom i amb ales a mig pintar. També vam poder entrar en la cabina del pilot d’un dels avions, el primer cop per molts dels nostres membres.

El grup estava molt emocionat d’estar tan a prop del treball de camp i crec sincerament que aquesta experiència els reafirmarà en la seva decisió d’escollir aquesta carrera i els inspirarà per continuar lluitant per assolir els seus somnis.

 

Fotos